Tvorba vlastního obsahu - Content marketing

Ne, že bych se extra vyznal v oboru Content marketing, ale něco s ním přeci jen společnýho mám. Pro několik firem ho v půběhu roku vytvářim, respektive jeho obrazovou část.

Pro zajímavost o tom něco napíšu a ukážu příklady, jak to funguje.

Co vlastně content neboli obsah znamená.. Je to veškerý obsah, který se používá pro prezentaci produktu, firmy nebo služby. Od textů, obrázků, fotek, videí, letáků, firemních magazínů, webových prezentací, náplň webu, firemní portréty atd. 

Sociální média (potenciální klienti) vládnou dnešku

a kdo s nimi nenajde společnou řeč, jakoby nebyl. Proto je důležité tvořit firemní obsah a s ním spojený Content marketing.

Zjednodušeně řečeno se používá k reklamě nenásilnou formou, kterou divák/čtenář vcelku přirozeně spolkne a pokud ho zaujme -

je vyhráno.

Pro doplnění - Content marketing není jen online materiál,
ale i veškeré tištěné letáky, PR články v magazínech apod.

Formy content marketingu jsou různé - textová (zdá se nejjednodušší, ale zdání klame), krátký text s fotkou produktu/firemního detailu nebo produktové video (zábavnou formou v daném segmentu), pak jsou to různé letáky a vůbec obecně reklamní materiály. 

Fotka je mou doménou, proto zde ukazuju pár příkladů z tvorby contentu (obsahu) pro firmy. Nejde totiž jen o aktuální materiály,

ale i fotky použitelné do budoucna nebo do tištěných magazínů, reklamní materiály, billboardy apod.. Často potřebují firmy doplnit např. PR texty fotkami a zjistí, že nemají nic v zásobě. 

Zdaleka se nemusí jednat o velké firmy. Do firemního obsahu se dají počítat i portréty zaměstnanců, ředitelů, manažerů atd.

Pro příklad: nedávno mě kontaktoval PR manažer z velké farmaceutické firmy, že budou mít rozhovor ve Forbesu a nemají společnou fotku šéfů. Takhle to vyšlo.

Fotobanka je pro mnoho situací řešení, ale.. je to správně?

Ano i ne. Nejednou mi PR a marketingoví manažeři potvrdili,

že klienti mnohem lépe reagují na obsah korespondující přímo

s produktem, službou nebo firmou. O to víc, když se dnes lpí

na osobním přístupu k zákazníkovi a to fotografiemi z vlastního prostředí může firma jen podtrhnout. Další výhodou vlastního obsahu je přizpůsobení konkrétní reklamní kampani

nebo aktuálnímu vizuálu.

Focení billboardové kampaně může bejt i zábavou.

Proč tohle píšu? Protože mě to baví. A protože rád pomáhám firmám s řešením jejich vizuálních stylů. Mrkněte na novou galerii komerčních prací.

Fotograf  a lektor Josef Šulc